RADIONICA KREATIVNE FOTOGRAFIJE U CRIKVENICI

Centar za kulturu Dr. Ivan Kostrenčić, Crikvenica

Izložba fotografija polaznika Radionice kreativne fotografije Borislava Božića u ateljeu Zvonka Cara

Živimo u vremenima brzih promjena, dinamične evolucije sa snažnom i pouzdanom tehnološkom podrškom u svim životnim aktivnostima. Tako je i s fotografijom. Danas s lakoćom pravimo fotografske slike zahvaljujući sveprisutnoj digitalnoj tehnologiji.  Dakle, dovoljno nam je nabaviti fotoaparat solidnih mogućnosti i s njim ćemo napraviti dosta pouzdanu i u tehničkom smislu korektnu fotografiju. Ova jednostavnost korištenja digitalne  tehnologije proizvela je učinak lažnoga uvjerenja da su svi današnji korisnici fotoaparata uspješni snimatelji. Dakako da tehnologija, iako je skoro savršena, u ovom slučaju nije dovoljna. Uza sve njene blagodati,  neophodna je makar i minimalna  nadogradnja, dodatak u obliku ljudskoga umijeća. Sinergija tehnoloških mogućnosti fotografske opreme i  finoga, suptilnoga snimateljskog senzibiliteta rezultirat će fotografskim radom koji ćemo s pravom nazvati kreativnim, umjetničkim djelom.  Ako imamo dobru ili solidnu tehničku podršku u pravljenju fotografija, onda težište uputa svakako treba usmjeriti prema izražajnim  sredstvima, prema stvaranju, kreiranju unutrašnjeg prostora fotografske slike. I to mi je bila jedna od osnovnih zadaća u radu ove kreativne radionice sa šest polaznika: Elma Duić, Tanja Malovoz, Marijana Mužević, Irena Udovičić, Vladimir Katnić i Josip Gršković.

 Princip rada u ovoj je radionici dvosmjeran i jedino takav može biti, a to znači da polaznici dobiju određeni zadatak,  rade snimateljske vježbe kroz čiju ih  analizu upućujem i usmjeravam kako bi im rad bio bolji,  tj. stvaralački izražajniji. Vodim ih kroz likovnu platformu, a postupak ili metodologija je katkada vrlo složena i kompleksna,  tako  da polaznik često treba primijeniti neka tehnička svojstva svoga aparat kako bi stvaralački djelovao. Onda je to stalno, kontinuirano ispreplitanje tehničkih znanja i kreativnih statusa. Ovi procesi nisu konačni i u ovakvim radionicama oni se samo otvaraju, a svaki polaznik individualnom dinamikom i unutrašnjim kreativnim ritmom sebe ostvaruje  kroz fotografsku sliku. Redovit i kontinuiran rad će svakako doprinijeti evoluciji personalnoga kreativnog habitusa.

Ova izložba pokazuje vrlo jasno da su polaznici sasvim uspješno zakoračili u kreativnu fotografsku platformu i sada je potpuno individualna stvar koliko će tko sam sebe poticati, njegovati i razvijati kao autorsku ličnost. I motivi kojima su se oni  bavili potvrđuju staru tezu da nije važno ili je manje važno što snimaš, već je  važnije kako to radiš. Ili da još pojednostavimo teoriju: Sve je zanimljivo ili može biti zanimljivo na fotografiji ako smo tomu motivu podredili snimateljske režime i odabrali dobro svjetlo. Usklađivanje svih bitnih elemenata u fotografiji u konačnici donosi i zadovoljstvo autoru,  a i promatraču fotografija. To svakako dokazuju i uobičajeni motivi naših izlagača koji su i u likovnom i fotografskom statusu sasvim koherentna ostvarenja.

Posebnost ove radionice  je i u tome što se  odvijala u ateljeu sjajnoga i velikog kipara Zvonka Cara, prostoru gdje se  vremenom kipareva rada akumulirala njegova ogromna stvaralačka energija što je kao nevidljivi, ali prisutni fluid doprinosilo pozitivističkom duhu cjelokupnoga rada.

Borislav Božić, prof.

Bookmark the permalink.

Comments are closed